تاثیر آموزش موسیقی بر سرعت رشد مغز کودکان
نوشته شده توسط : مهگل فرشچی

 


آموزش موسیقی باعث افزایش سرعت رشد مغز در کودکان می شود

طبق سخنان یک نوازنده پیانو در یک سخنرانی، تبدیل نمادهای موسیقی به حرکت دقیق انگشتان برای نواختن پیانو می تواند یک تجربه عاطفی قدرتمند باشد.

من خودم به عنوان یک محقق علوم اعصاب و یک نوازنده پیانو متوجه شدم که تسلط بر این مهارت نه تنها نیازمند تمرین است، بلکه نیاز به هماهنگی پیچیده بسیاری از مناطق مختلف مغز دارد.

 

آموزش موسیقی و مغز

در طی دو دهه گذشته، چندین محقق، تفاوت های مغزی و رفتاری نوازندگان را با افراد غیرنوازنده گزارش کرده اند.

یافته های مربوط به آموزش موسیقی نشان می دهد این مهارت منجر به مهارت های بهتر زبان و ریاضی، IQ بالاتر و پیشرفت تحصیلی بالاتری می شود. همچنین تفاوت بین نوازندگان و غیرنوازندگان در زمینه مغز مربوط به مناطق مسئول شنوایی و حرکت، می شود.

 

 

تأثیر آموزش موسیقی بر رشد کودک

در سال 2012، گروه تحقیقاتی ما در موسسه مغز و خلاقیت در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی یک مطالعه پنج ساله را آغاز کرد که به این موضوع پرداخته بود.

ما شروع به بررسی تأثیر آموزش موسیقی بر گروهی از کودکان کردیم که شامل 80 کودک 6 تا 7 ساله بود. ما همچنان به دنبال آنها هستیم تا اثرات چنین آموزش هایی را بر رشد مغز، آگاهی، قابلیت های اجتماعی و عاطفی آنها بررسی کنیم.

ما این مطالعه را شروع کردیم که یک گروه از کودکان در حال برنامه ریزی آموزش موسیقی کودک از طریق برنامه ارکستر جوان لس آنجلس بودند. این برنامه رایگان موسیقی اجتماعی از El Sistema، یک برنامه موسیقی که در ونزوئلا آغاز شده بود، الهام گرفته بود که ثابت شده بود در تغییر زندگی کودکان محروم، به شکل «ترانسفورماسیون» تاثیرگذار بوده است.

گروه دوم بچه ها شروع به برنامه ی آموزشی ورزشی با یک برنامه فوتبال کردند. آنها در آموزش موسیقی شرکت نکرده بودند.

گروه سوم از کودکان از مدارس دولتی و مراکز اجتماعی در مناطق نزدیک لس آنجلس بودند. هر سه گروه از کودکان از جوامع محروم قومی لس آنجلس بودند.

هر ساله ما تمام اعضای خانواده و اقوام آنها را در آموزشگاه موسیقی خود برای یک دوره آزمایشی دو تا سه روز ملاقات می کنیم. در طی این بازدید، ما توانایی های زبان و حافظه، ظرفیت پردازش موسیقی و گفتار و رشد مغز هر کودک را اندازه می گیریم. ما همچنین مصاحبه مفصلی با خانواده هایشان انجام می دهیم.

 

***برای بازدید ادامه مطلب روی کلمه آموزشگاه موسیقی کلیک کنید***

تماس با آموزشگاه موسیقی هنر پارسه : 021 88302969

 





:: برچسب‌ها: آموزشگاه موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: